Štai ir startavo mūsų metų projektas „Augu su Kučiu”! Kad jūs žinotumėt, kaip mes jo laukėm, kiek daug jam ruošėmės, planavom ir kaip stipriai nekantravom! Bet apie viską nuo pradžių…

Projekto „Augu su Kučiu“ idėja gimė tuomet, kai bendraudami su mamomis supratome, kiek daug klausimų apie ankstyvąją edukaciją jas kankina. Ir kaip sudėtinga joms tokioje informacijos gausoje surasti teisingus ir paprastus atsakymus. Štai tuomet mes nusprendėme pasikviesti 6 mamas, auginančias mažylius, ir pasikalbėti joms kylančiais klausimais. Na, o mes, Flinto redakcija, turinti didelę ankstyvosios edukacijos specialistų komandą, į juos atsakysime, padėsime išspręsti kylančias problemas, išsklaidysime dvejones ir, svarbiausia, padėsime žengti pirmuosius žingsnius mokslo link. Tiksliau, pirmuosius SMAGIUS žingsnius J

Projekto metu planuojame, kad susitiksime kartą per mėnesį ir taip iki vasaros. Bus savotiški mokslo metai. Mokslo metai su žurnalu „Kutis“. Ir štai, jau spalio viduryje turėjome pirmąjį susitikimą. Jį skyrėme dviems temoms: kūrybiškumas (kodėl jo reikia, kaip skatinti) ir pieštukas – mūsų pirmasis mokslo įrankis. Leiskite atskleisti, kaip viskas vyko susitikimo metu…

Žaidimų kambaryje „Draugus“ atvykę jau radome visą būrį projekto dalyvių. Viso jų 12 – 6 mamos ir 6 nuostabūs jų mažyliai. Mažyliai, žinoma, greitai rado savų žaidimų, na, o mamos nekantriai laukė susitikimo pradžios.

Žurnalo „Kutis“ redaktorė Ilona Bakšė susitikimą pradėjo nuo pokalbio apie kūrybiškumą. Juk, jeigu anksčiau būdavo svarbus intelekto koeficientas (IQ) ir emocinis intelektas (EQ), tai vis svarbesnis tampa ir kūrybinis intelektas (CQ). Kūrybiškumas nėra įgimta savybė, tai mūsų patirties, vaizdinių ir gebėjimo visa tai valdyti rezultatas. Būtent todėl nuo pat ankstyvosios vaikystės reikia skatinti ir ugdyti vaikų kūrybiškumą, leisti jiems interpretuoti, eksperimentuoti ir, svarbiausia, visuomet džiaugtis gautu rezultatu. Žinoma, kad tas kūrybiškas „rezultatas“ nenugultų ant sienų, vaikams būtina suteikti erdvę, tinkamas sąlygas ir priemones.

Taigi, ko reikia ugdant kūrybiškumą?

Visų pirma – palaikymas. Labai svarbu, kad suaugusieji ne slopintų kūrybiškumo, o atvirkščiai – skatintų jį. Visuomet verta prisiminti, kad kūrybiškumas – tai ne gebėjimas gražiai piešti, o visos originalios mintys, kurias išreiškia vaikas. Ir visai nesvarbu, jos nugula popieriaus lape, dėliojant kaladėles ar žaidžiant su draugais.

Antra – kritikai – ne. Įsivaizduokite, jeigu kolega darbe pasakytų, kad jūs nemokate atlikti vieno ar kito darbo ir pultų viską daryti už jus, tikriausiai visam laikui prarastumėt ūpą ką nors dirbti. Lygiai taip pat ir su mūsų mažyliais – jų kūrybiškumą skatinsime tik tuomet, kai nekritikuosime ir palaikysime idėjas. Ir net jeigu darbo nepavyktų atlikti iškart, svarbiausia nuraminti mažylį ir paskatinti jį pakartoti. Jokiais būdais nedarykite darbo už vaiką, esant reikalui, tik šiek tiek padėkite.

Galiausiai, vaikas dirbti ir kurti norės tik tuomet, jeigu mokės naudotis tinkamais įrankiais. O pats pirmas įrankis, padedantis žengti į kūrybiškumą, yra ne kas kitas, kaip ponas PIEŠTUKAS. Apie jį ir pakalbėkime plačiau. Norint, kad vaikas naudotų pieštuką, iš pradžių jis turi suprasti, kad pieštukas yra įdomus daiktas. Juk daug smagiau veikti tai, kas yra įdomu, ar ne? Parodykite jam, kad pieštukas ant lapo palieka žymę. Garantuojame, pirmą kartą tai matantis vaikas net išsižios.

Vėliau mažylis turi suspausti ir gebėti laikyti pieštuką delne. Vienas pagrindinių mamų klausimų, kai vaikas paima į rankas pieštuką, yra: o kodėl jis ima tai su kaire, tai su dešine? Atsakome jums, jog su abiem rankom vaikas piešia todėl, kad jo rankos ir plaštakos raumenys dar labai silpni. Jis tiesiog pavargsta dirbti su viena ranka, todėl pasikeičia ranką ir dirba toliau. Tokiu būdu jis greit suras, kuri jo ranka yra pagrindinė, ir pradės vis dažniau darbuotis su ja.

Taip pat dažnai mamos teiraujasi ar leisti imti pieštuką bet kaip, ar iškart taisyti ir kokio amžiaus vaikas turi mokėti laikyti taisyklingai? Mes siūlome stebėti ir stengtis, kad vaikas pieštuką laikytų taisyklingai nuo pat pirmųjų kartų. Nebarkite jo, tiesiog pataisykite pieštuką. Puiki priemonė padedanti taisyklingai paimti ir laikyti yra pieštukas su uodegėle. Pririškite nedideli spalvotą siūlų, vilnos ar popieriaus kamuoliuką prie pieštuko galo , tarsi tai būtų pieštuko uodegytė. Uodegytę paguldykite į delną ir papra6ykite vaiko ją suspausti dviem pirštais (bevardžiu ir mažyliu), o pieštuką jis tegul pagriebia smiliumi ir nykščiu, taip kaip priklauso. Tol, kol vaikas laikys pieštuko uodegėlę, kiti jo pirštukai teisingai laikys patį pieštuką. Tik atkreipkite dėmesį, kad uodegėlė nebūtų per trumpa, patogiausia yra 6-8 cm. Paprasta, ar ne?

Štai, jau žinome, kaip skatinti kūrybiškumą, kaip teisingai laikyti pieštuką, dabar pats metas treniruotėms. Būtent jos yra variklis varantis mus į priekį. Stiprinkite mažylių rankos raumenis, daug čiupinėkite, lankstykite, glamžykite, plėšykite, minkykite, lipdykite, statykite, mėtykite, rinkite, rūšiuokite, tampykite. Užsiimkite bet kokia veikla, patinkančia jums ir jūsų mažyliui. Kai nuotaika gera, smagiau dirbti, lavinti ne tik rankeles, bet ir kūrybiškumą.

Būkite sveiki, drąsūs ir aktyvūs, o kūrybiškumas jau tuomet pats pasibels į jūsų namus!  Iki kito susirašymo J

Linkėjimai

FLINTAS komanda